Zenés színház

Új megoldást dolgozott ki a Met közönsége elvesztésének megállítására

2018.09.17. 15:20
Ajánlom
Történetében először újfajta műsorrenddel várja közönséget a több mint százéves New York-i Metropolitan Opera a 2019-2020-as évadtól kezdődően.

A Metropolitan Opera jegyeladásai az elmúlt években visszaestek, részben a közönség elöregedése miatt. Az intézmény az új évadtól vasárnap délutánra is előadásokat hirdet, mivel reményeik szerint ez az újítás akár több millió dollárral is növelheti az intézmény bevételeit.

"A szombati matinéelőadásokra 15-20 százalékkal jobban fogynak a jegyek, mint a hétköznap estiekre, és úgy véljük, hogy a vasárnapi előadások is jól fognak teljesíteni" - mondta Peter Gelb, a Met igazgatója.

A 2019-2020-as évadban az intézmény 17, a következő szezonban 27 vasárnapi előadást tarthat. A vasárnapi matinét követően hétfőn nincs előadás, továbbá aznap és kedd reggel is elmaradnak a zenekari próbák. A zenekar tagjainak túlóraként számolják el, ha több mint 13 vasárnapot dolgoznak egy évadban, az énekkar tagjai pedig szabadnapot kapnak a vasárnapi fellépésekért, amelyek a megállapodás értelmében nem kezdődhetnek délután 1 óra előtt.

GettyImages-856466566-151514.jpg

A Metropolitan Opera nézőtere (Fotó/Forrás: Roy Rochlin / Getty Images Hungary)

A szakszervezetekkel kötött új megállapodás értelmében (amit még jóvá kell hagynia az American Guild of Musical Artists kormányzótanácsának) az operaház februáronként nem tart előadásokat a 2020-2021-es évadtól. A szezon második fele márciusban indul egy új produkcióval, és az évad egy hónappal tovább, június közepéig fog tartani. A februári szünet oka, hogy ilyenkor általában kevesebb jegyet adnak el a téli időjárás és a turisták elmaradása miatt. Gelb szerint lehet, hogy a februári szünet első hetében külső előadásokat fog befogadni az intézmény, míg az operaház zenekara valószínűleg koncertet ad a Carnegie Hallban.

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Rabul ejtette a franciák szívét, most Carreras partnere: Pasztircsák Polina

Violetta szerepében óriási sikert aratott a Toulouse-i Operaház szezonnyitó Traviata előadásában Pasztircsák Polina. A fiatal szopránnal beszélgettünk, aki titkos álmát és zenei idolját is elárulta nekünk.
Jazz/World

Így szól A rózsaszín párduc jazz-fusion változatban

A Fidelión mutatkozik be az Antal Gábor Trió stúdió session sorozatának harmadik, befejező része. Két saját szerzemény után ezúttal Henry Mancini híres filmzenéjéből készült feldolgozással jelentkeznek.
Klasszikus

Együttműködésről döntött a Filharmónia Magyarország és a Fesztiválzenekar

Az elmúlt öt évben több mint egymillió ember hallhatta a Filharmónia Magyarország rendezvényeit országszerte. A koncertszervező cég most együttműködési megállapodást írt alá a Budapesti Fesztiválzenekarral.
Zenés színház

„Volt bennem nosztalgia” – Musicalt énekel új lemezén Dolhai Attila

A rajongók és Dolhai Attila kedvenceiből állt össze az a dupla album, amellyel az énekes négy év után visszatér a musical műfajához.
Klasszikus

Tetszett a Ruben Brandt? Ezeket a klasszikus zenéket hallhatod benne

Milorad Krstić animációs filmje, a Ruben Brandt, a gyűjtő az idei tél egyik legsikeresebb mozija, amelyben számos utalás történik a nyugati kultúra ikonikus alkotásaira. De milyen zenék hallhatók benne?

Támogatott mellékleteink

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház magazin

Zenés boldogságkeresés, minden korosztálynak - A kék madár az Operettszínházban

A kék madár új zenés változatát mutatta be az Operettszínház a Kálmán Imre Teátrumban. Az új változatról a rendezővel, Szenteczki Zitával, a zeneszerzőkkel Ádám Ritával és Darvas Benedekkel, valamint a szövegíróval, Závada Péterrel beszélgettünk. 
Zenés színház lemez

„Volt bennem nosztalgia” – Musicalt énekel új lemezén Dolhai Attila

A rajongók és Dolhai Attila kedvenceiből állt össze az a dupla album, amellyel az énekes négy év után visszatér a musical műfajához.
Zenés színház interjú

Amikor a közönség elé lépek, csak a zene marad

A fiatal magyar drámai szoprán második helyet érdemelt a III. Nemzetközi Marton Éva Énekversenyen, és elnyerte a Fidelio különdíját is. Ádám Zsuzsannával az eddigi pályájáról, a kecskeméti Kodály-hatásról beszélgettünk, illetve arról, hogy honnan tudja, hogy neki operát kell énekelnie.
Zenés színház vidék

A Budavári Palotakoncertek műsorával köszöntik az új évet Szolnokon

A Szolnoki Szimfonikus Zenekar január 12-én a Budavári Palotakoncertek műsorával szórakoztatja a szolnoki publikumot.
Zenés színház operett

Fischl Mónika a Mayáról: „Ezen a zenén nőttünk fel!”

Több mint negyven évvel az utolsó bemutató után látható a Budapesti Operettszínház Fényes Szabolcs népszerű revüoperettje, a Maya. Fischl Mónika és Bordás Barbara beszél az új produkcióról.