Zenés színház

Újabb német várost vett be a Budapesti Operettszínház

2013.07.18. 14:48
Ajánlom
A Budapesti Operettszínház társulata ezúttal Lipcsében mutatta a Szépség és a Szörnyeteg című produkciót. A siker most sem maradt el: a közönség állva tapsolt a premieren, a német sajtóban pedig páratlan visszhangot váltott ki az előadás.

A BB Promotion meghívására lassan két éve járja Németország nagyvárosait a Budapesti Operettszínház, amely szoros nemzetközi versenyben nyerte el a Disney-től Alan Menken-Howard Ashman-Tim Rice A Szépség és a Szörnyeteg című musicaljének játszási jogát Európában, német nyelvterületen. München, Köln, Essen, Baden-Baden, Frankfurt, Bécs, Drezda és Mannheim után ezúttal a Lipcsei Opera színpadán látható tizenöt alkalommal a produkció.

A közönség ezúttal is minden este állva ünnepli a szereplőket, s a kritikai fogadtatás is kiváló: Rózsa István díszlete a ferde sarkokkal olyan, mint egy mesekönyv-illusztráció 3D-ben. Ehhez még hozzájárulnak Túri Erzsébet csodálatos jelmezei, mindenekelőtt a különböző hétköznapi tárgyakká varázsolt kastélyszemélyzet kosztümjei - Madame de la Nagykomód, Lángőr, Perc úr, Teamama egytől-egyig szemet gyönyörködtető figurák. Böhm György rendezésében ehhez még minden résztvevő félreérthetetlenül nagy pózokkal segít, hogy egyetlen fordulat se vesszen szem elől az egyébként amúgy is áttekinthető cselekményből. Az utolsó németországi vendégjáték óta nagyon keményen dolgoztak a Budapesti Operettszínház színészei a német kiejtésen. Ami nem csak Barkóczi Sándor (Szörnyeteg) erős tenorhangjában, a varázslatos Jenes Kitti (Belle) meleg szopránjánál vagy a Musical Együttes tagjainak finom hangjában mutatkozik meg, sokkal inkább a dialógusokban, amelyek a színpadi történések nagy részét meghatározzák. Ehhez még derekasan táncol mindenki, Makláry László karmester előtt pedig egy remek zenekar ül. Profi és egyben romantikus szórakozás az egész családnak!" - írt a Leipziger Volkszeitung.

Lőrinczy György, a turnét vezető Pentaton művészügynökség ügyvezetője elmondta, hogy remek kritikák jelentek meg a mostani bemutató után is, s egyre több televíziós fellépésre is hívják a főszereplőket: „a Sat1 a legutóbbi sajtótájékoztatóról számolt be, legközelebb pedig Hamburgban veszünk részt egy nagyszabású élő tévés műsorban. Ha arra gondolok, hogy az elmúlt majdnem két év alatt közel háromszázezren váltottak jegyet a mi A Szépség és a Szörnyeteg előadásunkra, már nagyon boldog vagyok. De ha hozzávesszük, hogy az operettszínházi musicalprodukciónak köszönhetőn, a plakátok, sajtóhirdetések, cikkek, reklámok által több tízmillió emberhez jut el itt a Budapest és Magyarország szó, még büszkébb vagyok."- nyilatkozta a premier után Lőrinczy György.

A turnévezető elárult egy kulisszatitkot is: egyre több fiatal tehetség jut feladathoz az előadásban, ugyanis Belle egyik alakítója, Füredi Nikolett hamarosan anyai örömök elé néz, Kékkovács Mara pedig kislánya nevelése miatt egy évben nem tud több hónapot külföldön tölteni, ezért ketten is beállnak a női címszerepbe: Kisfaludy Zsófia és Vörös Edit. Fekete-Kovács Veronika Teamamaként, a Szörnyeteget játszó Szentmártoni Norman pedig Gastonként is bemutatkozik. A lipcsei közönség láthatja még Polyák Lillát, Siménfalvy Ágotát, Sz. Nagy Ildikót, Angler Balázst, Bálint Ádámot, Bardóczy Attilát, Földes Tamást, Homonnay Zsoltot, Magócs Ottót, Németh Attilát, Oláh Tibort és Sánta Lászlót is.

A Szépség és a Szörnyeteg idén nyáron Lipcse után újra Kölnben, majd Hamburgban is megtekinthető - majdnem ötvenszer.

Programkereső

Legnépszerűbb

Zenés színház

A mi Chicagónk

A Chicago a minőségi szórakoztatóipar egy legsikerültebb darabja. Nem azért persze, mert igen jól meg van csinálva. Inkább azért, mert jól ki van találva. Nemcsak a társadalmat leplezi le, de önmagát is. Alföldi Róbert rendezésében, a Kultúrbrigád és az Átrium előadásában pedig a mi, honi állapotainkat is.
Klasszikus

Varázslatosan festő koncertközpont épül Münchenben

Az osztrák Cukrowicz Nachbaur Architekte mérnökei építik azt a koncertpalotát, amelynek nagytermében 1800 néző kaphat majd helyet.
Klasszikus

Fidelio Klasszik: Bérczes, Elsässer, Tóth Vera

A Fidelio és a Klasszik Rádió közös magazinműsorának következő adása július 14-én lesz hallható a 92.1-en.
Vizuál

Frida hétfőnként is fogad

A nagy érdeklődésre való tekintettel július harmadik hetétől hétfőnként is látogatható a Nemzeti Galériában a Frida Kahlo-kiállítás.
Vizuál

Száz ólomkatonát cserélt egy vetítőgépre és az egész élete megváltozott

70 film, öt feleség, kilenc gyerek. A 100 éve született Ingmar Bergman titkát próbálják megfejteni hozzátartozók, munkatársak, kutatók, köztük a rendező egykori asszisztense, a magyar származású Katinka Faragó a legendás svédről készült dokumentumfilmben.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Zenés színház interjú

Dolhai Attila: „Egészséges versengés van bennünk”

Hagyomány és újítás jegyében rendezik meg hatodik alkalommal a nagy sikerű Palotakoncerteket a budai Vár gyönyörű díszletében. Bemutatjuk a húsz szólistát: elsőként az Operettszínház jól ismert és szeretett bonvivánját, Dolhai Attilát kérdeztük.
Zenés színház kritika

A mi Chicagónk

A Chicago a minőségi szórakoztatóipar egy legsikerültebb darabja. Nem azért persze, mert igen jól meg van csinálva. Inkább azért, mert jól ki van találva. Nemcsak a társadalmat leplezi le, de önmagát is. Alföldi Róbert rendezésében, a Kultúrbrigád és az Átrium előadásában pedig a mi, honi állapotainkat is.
Zenés színház interjú

„A Marica grófnőnek minden száma sláger”

A Fertő-tó partján, Mörbischben láthatja a közönség Kálmán Imre örökzöld alkotását, a Marica grófnőt, amely zeneileg és látványosságában is lenyűgözőnek ígérkezik. A produkcióról a Seefestspiele Mörbisch művészeti vezetőjét, Peter Edelmannt kérdeztük.
Zenés színház interjú

"Szeretni kell és pont" – A nő kétszer

Kálmán Imre Cirkuszhercegnőjének kétestés, margitszigeti bemutatójának primadonna szerepében július 20-án Dobó Enikő, 21-én pedig Eperjesi Erika látható majd. A két „Fedórát” szerepükről és az előadásról kérdeztük.
Zenés színház kritika

Dadaista baba

Kortárs-ifjúsági-abszurd-bábopera – a négy jelzőből egy is elég, hogy a közönség előre tudja, nem szokványos élményben lesz része. Vajda Gergely Az óriáscsecsemő című darabja nem csupán megfelelt elvárásainknak, de felül is múlta azokat.