Zenés színház

Valóságként megélt szürreális mesevilág

Beszélgetés Homonnay Zsolt bonvivánnal a Budavári Palotakoncertek kapcsán
2020.07.25. 08:30
Ajánlom
Augusztus 8-án ismét felgyúlnak a fények, és örökzöld dallamok hangja tölti majd be az Oroszlános Udvart. Az operett legnagyobb örömünnepén, a Budavári Palotakoncerteken többek között Homonnay Zsolttal is találkozhat majd a közönség, akivel az operett egyedülálló vonzerejéről is beszélgettünk.

Mi jut eszedbe az idei gála címéül választott „találkozások” szóról?

Az, hogy több mint 130 nap kényszerpihenő után végre ismét találkozunk egymással, a karmesterrel, a zenekarral, a közönséggel, és találkozunk egy előadással, koncerttel.

A Palotakoncertek az operett műfaj legnagyobb örömünnepe. Te hogy találkoztál először a műfajjal?

A Szinetár Miklós által vezetett operett-musical osztályba jártam a Színművészetin, és a vizsgákra készülve szakosodni kezdtünk. Én, aki addig elsősorban a musicalekben voltam otthon, akkor kerültem igazán kapcsolatba az operettel, és a bonviván szerepkörrel. Ha emlékezetem nem csal, a Cárevics volt az első előadás, amiben részt vettem. Utána egymást követték az előadások, és az operett szépen lassan bekebelezett engem is.

Szerinted mi adja az operett különleges vonzerejét?

A XX. század elejétől kezdve a két világháború közötti békeidőkön, majd a hatvanas, hetvenes éveken át egészen napjainkig minden korban megtalálja a közönségét a sajátos meséjének köszönhetően. Szürreális, van egy nagyon sajátos szabályrendszere, aminek köszönhetően a nézők nem kérdőjelezik meg, amikor például a Viktóriában Koltai hadnagy és a tiszti szolgája Szibériában megszöknek a hadifogságból, kúsznak-másznak, majd hirtelen Tokióban, az amerikai nagykövetségen találják magukat, ahol a folyosón szembe jön velük az amerikai nagykövet, és Koltai hadnagy szerelme, Viktória, akivel még Dorozsmán ismerkedett meg. A Himaláján, városokon és óceánok keresztül egyszer csak hirtelen ott vannak, és senki nem teszi fel a kérdést, hogy ez mégis hogyan lehetséges! Olyan ez, mint a János Vitéz Tündérországa: így van, és kész, slussz. Ugyanakkor a drámai szituációk, bonyodalmak, amikbe a szereplők kerülnek, teljesen realisztikusan vannak ábrázolva, és nekünk is úgy kell játszanunk, hogy ne legyenek sem idézőjelesek, sem elnagyoltak. Ettől válik hihetővé és hitelessé az egész szürreális tér és időkezelés. Így tudják a nézők teljes egészében átélni, épp úgy, ahogy a gyermekek is teljes valóságként élik át a mesét.

Milyen dalokkal készülsz idén a gálára?

Az örök klasszikus, A víg özvegyből Daniló belépője semmiképpen nem maradhat ki, de a Gül babából, illetve a Bob hercegből is éneklek egy dalt, ami nemcsak azért érdekes számomra, mert ősszel én rendezem majd a Huszka-gálát az Operettszínházban, hanem azért is, mert ez volt az első színművészetis vizsgánk. Kihívásként és különlegességként pedig ott lesz az Apacs-dal is, amit Oszvald Marikával fogunk előadni. Sosem léptem még színpadra táncos-komikusként, nagyon érdekes helyzet lesz ez is.

Budavári Palotakoncert 2020 - Operett Gála - Találkozások

Budai Vár, Oroszlános Udvar, 2020. augusztus 8. 20:30

További információ és jegyvásárlás ide kattintva>>>

 

Fejléckép: Fischl Mónika és Homonnay Zsolt, Forrás: Budapesti Operettszínház

„Nagyon bízom benne, hogy olyasmivel tudom meglepni a közönséget, amivel még nem találkoztak”

Kapcsolódó

„Nagyon bízom benne, hogy olyasmivel tudom meglepni a közönséget, amivel még nem találkoztak”

Augusztus 8-án este immár második alkalommal lép fel az Oroszlános Udvarban a Budapesti Operettszínház táncos-komikusa, Dénes Viktor. A Budavári Palotakoncertek közönsége ezúttal nemcsak duettekben és tercettekben, de szólistaként is hallhatja a fiatal művészt, akit egyebek mellett arról is kérdeztünk, mit jelent számára az operett, milyen dalokkal és milyen érzésekkel készül az idei koncertre, illetve szerinte mi tesz valakit igazán kiemelkedő táncos-komikussá.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Legolvasottabb

Könyv

Nem csak egy könyv a Budapest Nagyregény – Kiss Noémi a Lírástudók vendége

Huszonkét társával együtt ő is tagja a Budapest Nagyregény szerzőgárdájának, és elmesélte, miért érdekes számára Cinkota és a XVI. kerület, amelynek történetét ő írta meg. Kiss Noémi azt is elmondta, miért tartja nagy vívmánynak, hogy a vaskos kötet szerzőinek fele nő.
Színház

Elhunyt Bajomi Nagy György, az Örkény Színház művésze

A Gábor Miklós- és Jászai Mari-díjas színművész 56 éves volt.
Színház

Egy vezető távozása és figyelmeztetés lett a következménye a Katonában egy színházjegy-akciónak

Két munkatársat figyelmeztetésben részesítettek, egy vezető beosztású dolgozó pedig elhagyja a színházat, miután kiderült, hogy DK-tagok kaphattak kedvezményes jegyeket.
Vizuál

Ridley Scott filmjében Napóleon csak egy díszlet a saját életében

Hiába lett rendkívül látványos Ridley Scott Napóleonja, az európai történelem egyik legnagyobb hatású alakjáról végső soron csak egy sekélyes, koncepciótlan filmet sikerült rendeznie, amely ráadásul hemzseg a tárgyi tévedésektől.
Vizuál

A fekete arany és a fehér ördög – kritika a Megfojtott virágokról

Martin Scorsese egy három és fél órás krimi-drámával tért vissza, amelyben az amerikai történelem egy kevéssé ismert, sötét foltját mutatja be. Megfojtott virágok című filmjében a művészet klasszikus témáiról beszél, hogy megmutassa, mi is volna eredetileg a mozi célja.   

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Zenés színház hír

Negyven százalékkal csökkenti kórusa létszámát a Bayreuthi Ünnepi Játékok

A neves Wagner-fesztivál anyagi nehézségekkel indokolta, hogy százharmincnégy fős énekkarát mindössze nyolcvan főre csökkenti. A Német Opera- és Táncegyüttesek Szövetsége azt javasolta az Ünnepi Játékok vezetőségének, fontolják meg a döntést.
Zenés színház ajánló

Eötvös Péter-ősbemutatóra készül az Opera

A zeneszerző Krasznahorkai László Az ellenállás melankóliája című regényéből írt Valuska címmel operát, amelyet december 2-án mutat be a Magyar Állami Operaház Eiffel Műhelyháza.
Zenés színház kritika

A nevetés védelme – Ligeti-bemutató Bécsben

A Ligeti-évforduló alkalmából újabb darabbal gyarapodott a magyar művek (egyébként nem túl nagy) száma a nemzetközi operarepertoáron. A Le Grand Macabre november 17-i előadásán jártunk.
Zenés színház interjú

„A művészet mindig arra késztet, hogy változtassunk a nézőpontunkon” – interjú Stefan Herheim operarendezővel

Stefan Herheim, napjaink egyik legelismertebb rendezője, az elmúlt évad óta Bécs „második operaházának” a MusikTheater an der Wiennek az igazgatója. Händel Theodorájából kiindulva vallásról, intézményesülésről és az operai önreflexióról beszélgettünk vele.
Zenés színház kritika

Megváltástörténet a kávézóban – Händel Theodorája a MusikTheater an der Wienben

Öt ember egy kávéházban – öt történet arról, mi történhet, ha az embert megérinti a természetfeletti. Händel Theodorája nem is játszódhatott volna térben és időben közelebb a közönségéhez, mint ahogyan a bécsi MusikTheater an der Wienben színre kerül.