Zenés színház

Valóságként megélt szürreális mesevilág

Beszélgetés Homonnay Zsolt bonvivánnal a Budavári Palotakoncertek kapcsán
2020.07.25. 08:30
Ajánlom
Augusztus 8-án ismét felgyúlnak a fények, és örökzöld dallamok hangja tölti majd be az Oroszlános Udvart. Az operett legnagyobb örömünnepén, a Budavári Palotakoncerteken többek között Homonnay Zsolttal is találkozhat majd a közönség, akivel az operett egyedülálló vonzerejéről is beszélgettünk.

Mi jut eszedbe az idei gála címéül választott „találkozások” szóról?

Az, hogy több mint 130 nap kényszerpihenő után végre ismét találkozunk egymással, a karmesterrel, a zenekarral, a közönséggel, és találkozunk egy előadással, koncerttel.

A Palotakoncertek az operett műfaj legnagyobb örömünnepe. Te hogy találkoztál először a műfajjal?

A Szinetár Miklós által vezetett operett-musical osztályba jártam a Színművészetin, és a vizsgákra készülve szakosodni kezdtünk. Én, aki addig elsősorban a musicalekben voltam otthon, akkor kerültem igazán kapcsolatba az operettel, és a bonviván szerepkörrel. Ha emlékezetem nem csal, a Cárevics volt az első előadás, amiben részt vettem. Utána egymást követték az előadások, és az operett szépen lassan bekebelezett engem is.

Szerinted mi adja az operett különleges vonzerejét?

A XX. század elejétől kezdve a két világháború közötti békeidőkön, majd a hatvanas, hetvenes éveken át egészen napjainkig minden korban megtalálja a közönségét a sajátos meséjének köszönhetően. Szürreális, van egy nagyon sajátos szabályrendszere, aminek köszönhetően a nézők nem kérdőjelezik meg, amikor például a Viktóriában Koltai hadnagy és a tiszti szolgája Szibériában megszöknek a hadifogságból, kúsznak-másznak, majd hirtelen Tokióban, az amerikai nagykövetségen találják magukat, ahol a folyosón szembe jön velük az amerikai nagykövet, és Koltai hadnagy szerelme, Viktória, akivel még Dorozsmán ismerkedett meg. A Himaláján, városokon és óceánok keresztül egyszer csak hirtelen ott vannak, és senki nem teszi fel a kérdést, hogy ez mégis hogyan lehetséges! Olyan ez, mint a János Vitéz Tündérországa: így van, és kész, slussz. Ugyanakkor a drámai szituációk, bonyodalmak, amikbe a szereplők kerülnek, teljesen realisztikusan vannak ábrázolva, és nekünk is úgy kell játszanunk, hogy ne legyenek sem idézőjelesek, sem elnagyoltak. Ettől válik hihetővé és hitelessé az egész szürreális tér és időkezelés. Így tudják a nézők teljes egészében átélni, épp úgy, ahogy a gyermekek is teljes valóságként élik át a mesét.

Milyen dalokkal készülsz idén a gálára?

Az örök klasszikus, A víg özvegyből Daniló belépője semmiképpen nem maradhat ki, de a Gül babából, illetve a Bob hercegből is éneklek egy dalt, ami nemcsak azért érdekes számomra, mert ősszel én rendezem majd a Huszka-gálát az Operettszínházban, hanem azért is, mert ez volt az első színművészetis vizsgánk. Kihívásként és különlegességként pedig ott lesz az Apacs-dal is, amit Oszvald Marikával fogunk előadni. Sosem léptem még színpadra táncos-komikusként, nagyon érdekes helyzet lesz ez is.

Budavári Palotakoncert 2020 - Operett Gála - Találkozások

Budai Vár, Oroszlános Udvar, 2020. augusztus 8. 20:30

További információ és jegyvásárlás ide kattintva>>>

 

Fejléckép: Fischl Mónika és Homonnay Zsolt, Forrás: Budapesti Operettszínház

„Nagyon bízom benne, hogy olyasmivel tudom meglepni a közönséget, amivel még nem találkoztak”

Kapcsolódó

„Nagyon bízom benne, hogy olyasmivel tudom meglepni a közönséget, amivel még nem találkoztak”

Augusztus 8-án este immár második alkalommal lép fel az Oroszlános Udvarban a Budapesti Operettszínház táncos-komikusa, Dénes Viktor. A Budavári Palotakoncertek közönsége ezúttal nemcsak duettekben és tercettekben, de szólistaként is hallhatja a fiatal művészt, akit egyebek mellett arról is kérdeztünk, mit jelent számára az operett, milyen dalokkal és milyen érzésekkel készül az idei koncertre, illetve szerinte mi tesz valakit igazán kiemelkedő táncos-komikussá.

Programkereső

Legnépszerűbb

Színház

Napokon belül eldőlhet, hogy ki kapja a Nemzet Színésze címet

Törőcsik Mari halálával nem csupán egy kivételes művész távozott, a Nemzet Színészei is kevesebben lettek. Az új tag személyéről várhatóan május 11-én döntenek majd.
Vizuál

A mentális egészség megőrzéséről szól az újranyíló Capa Központ csoportos kiállítása

Hat hónap után új kiállításokkal nyitja meg kiállítótereit a Capa Központ, ahol május 4-től látható Halász Dániel Budapest Ösztöndíjas sorozata, a Pécsi József Fotóművészeti Ösztöndíjasok fotográfiái és természetesen Robert Capa képei.
Színház

Kulka Jánossal látható online A nép ellensége

A Katona József Színház 2013-ban bemutatott Ibsen-darabját Zsámbéki Gábor rendezte, az előadás felvétele megtekinthető május 6. 19 órától május 8. 23 óráig az eszinhaz.hu-n.
Zenés színház

Sába a mikrofon előtt

Lemezfelvétel készült Goldmark Károly legismertebb operájából, a Sába királynőjéből, az Eiffel Műhelyház Fricsay stúdiójában. A munkáról és az új helyszínről Csurgó Tamás zenei rendezőt, Kondás Ferenc hangmérnököt, valamint Gál Erika operaénekest, Sába megformálóját kérdeztük.
Plusz

Időutazás Rómában: újjáépítik a Colosseum arénáját

A Római Colosseum eredeti fapadlózatát még a 19. században szedték fel, amikor régészeti munkálatokat végeztek az arénában. A felújítás után a látogatók lehetőségük nyílik arra is, hogy beléphessenek a föld alatti tárnákba.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház hír

Egy békacsalád története – Cigány Punkopera az OFF-Biennálén

A Független Színház Magyarország május 16-án tartja Balogh Rodrigó és Illés Márton Békamesék című darabjának ősbemutatóját. Az előadásban énekelve, fájó humorral fűszerezve jelenítik meg egy család három generációjának életét, akik azért harcolnak, hogy kitörjenek a békáknak rendelt mocsárból, és elfogadja őket a többségi társadalom.
Zenés színház magazin

Sába a mikrofon előtt

Lemezfelvétel készült Goldmark Károly legismertebb operájából, a Sába királynőjéből, az Eiffel Műhelyház Fricsay stúdiójában. A munkáról és az új helyszínről Csurgó Tamás zenei rendezőt, Kondás Ferenc hangmérnököt, valamint Gál Erika operaénekest, Sába megformálóját kérdeztük.
Zenés színház ajánló

Az édesanyákat ünnepik a Musical Villamoson

Különleges műsorral köszönti az édesanyákat az immár hatodik koncertjére készülő Musical Villamos. Az online is követhető 50 perces előadáson a nézők személyes üzenetei is elhangzanak.
Zenés színház hír

Ősbemutatóra készül a Madách Színház

Magyarországon eddig még nem látott Andrew Lloyd Webber-musical debütál júniusban a Madách Színház virtuális színpadán. A Vasárnap mondd el Szirtes Tamás rendezésében kerül a nézők elé.
Zenés színház hír

100 éve született Palócz László operaénekes

1955 és 1976 a Magyar Állami Operaház magánénekese volt, éveken át játszott a Szomszédok című teleregényben, Sümeghy úr szerepében.