Zenés színház

Verdi, Verdi, Verdi II.

2013.04.08. 16:40
Ajánlom
Fehér András rendező a korábbi Cserebogár... (Miből lesz a cserebogár...? és Miből lett a cserebogár?) valamint Csináljunk operát! sorozatait most kicsit másként folytatja. Játsszon a Fidelióval, és legyen a vendégünk az operarendezés fortélyaiba bevezető előadáson!

Az Óbudai Társaskör április 17-i estje a Falstaff című operából választott részletek alapján tárja fel az operarendezés alapját képező zenedramaturgia követelményeit és a zenei megvalósítás fortélyait a kétszáz éve született zeneszerző előtt tisztelegve.

Verdi utolsó operájának librettója Arrigo Boito műve. Az opera első felvonása 1890. március 17-re lett kész, a második júniusra, a harmadik pedig szeptemberre. Verdi - tőle szoktalan módon - még a teljes szövegkönyv befejezése előtt nekilátott a hangszerelésnek, és bevallotta: „félek, hogy elfelejtek néhány részt és hangszeres megoldást".

Már az Otellóban, és utána a Falstaffban is megfigyelhető, hogy a mester zenekarkezelése, szólamszövése, harmónia­használata kamarazene-szerűen érzékennyé, választékossá válik. Harmóniavilága, dallamstílusa törékenyebb, anélkül azonban, hogy veszítene régi lendületéből, sőt drámai kifejezőereje végletesebbé, szélsőségesebbé fokozódik. A Falstaff egyéni jellemrajzával és tragikomikus mélységével teljesen új, előzmények nélküli vígopera-típust teremtett, a „lírai komédiát".

Az Óbudai Társaskörben Altorjay Tamás, Balogh Eszter, Derecskei Zsolt, Gémes Katalin, Gradzach Zoltán, Hantos Balázs, Hajdú András, Rozsos István, Szakács Ildikó és Zemlényi Eszter ad elő részleteket a műből. Mint a sorozat első rendezvényén, most is Holló Mariann zongorázik, a rendező Fehér András.

Ha 2013. április 15-én 12 óráig helyesen válaszol az alábbi kérdésünkre, partnerével részt vehet a Verd, Verdi, Verdi-sorozat második estjén.

Kérdésünk: Kinek a vígjátékai ihlették a Falstaff című opera szövegkönyvét?

Programkereső

Legnépszerűbb

Zenés színház

A mi Chicagónk

A Chicago a minőségi szórakoztatóipar egy legsikerültebb darabja. Nem azért persze, mert igen jól meg van csinálva. Inkább azért, mert jól ki van találva. Nemcsak a társadalmat leplezi le, de önmagát is. Alföldi Róbert rendezésében, a Kultúrbrigád és az Átrium előadásában pedig a mi, honi állapotainkat is.
Klasszikus

Varázslatosan festő koncertközpont épül Münchenben

Az osztrák Cukrowicz Nachbaur Architekte mérnökei építik azt a koncertpalotát, amelynek nagytermében 1800 néző kaphat majd helyet.
Klasszikus

Fidelio Klasszik: Bérczes, Elsässer, Tóth Vera

A Fidelio és a Klasszik Rádió közös magazinműsorának következő adása július 14-én lesz hallható a 92.1-en.
Vizuál

Frida hétfőnként is fogad

A nagy érdeklődésre való tekintettel július harmadik hetétől hétfőnként is látogatható a Nemzeti Galériában a Frida Kahlo-kiállítás.
Vizuál

Száz ólomkatonát cserélt egy vetítőgépre és az egész élete megváltozott

70 film, öt feleség, kilenc gyerek. A 100 éve született Ingmar Bergman titkát próbálják megfejteni hozzátartozók, munkatársak, kutatók, köztük a rendező egykori asszisztense, a magyar származású Katinka Faragó a legendás svédről készült dokumentumfilmben.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Zenés színház interjú

Dolhai Attila: „Egészséges versengés van bennünk”

Hagyomány és újítás jegyében rendezik meg hatodik alkalommal a nagy sikerű Palotakoncerteket a budai Vár gyönyörű díszletében. Bemutatjuk a húsz szólistát: elsőként az Operettszínház jól ismert és szeretett bonvivánját, Dolhai Attilát kérdeztük.
Zenés színház kritika

A mi Chicagónk

A Chicago a minőségi szórakoztatóipar egy legsikerültebb darabja. Nem azért persze, mert igen jól meg van csinálva. Inkább azért, mert jól ki van találva. Nemcsak a társadalmat leplezi le, de önmagát is. Alföldi Róbert rendezésében, a Kultúrbrigád és az Átrium előadásában pedig a mi, honi állapotainkat is.
Zenés színház interjú

„A Marica grófnőnek minden száma sláger”

A Fertő-tó partján, Mörbischben láthatja a közönség Kálmán Imre örökzöld alkotását, a Marica grófnőt, amely zeneileg és látványosságában is lenyűgözőnek ígérkezik. A produkcióról a Seefestspiele Mörbisch művészeti vezetőjét, Peter Edelmannt kérdeztük.
Zenés színház interjú

"Szeretni kell és pont" – A nő kétszer

Kálmán Imre Cirkuszhercegnőjének kétestés, margitszigeti bemutatójának primadonna szerepében július 20-án Dobó Enikő, 21-én pedig Eperjesi Erika látható majd. A két „Fedórát” szerepükről és az előadásról kérdeztük.
Zenés színház kritika

Dadaista baba

Kortárs-ifjúsági-abszurd-bábopera – a négy jelzőből egy is elég, hogy a közönség előre tudja, nem szokványos élményben lesz része. Vajda Gergely Az óriáscsecsemő című darabja nem csupán megfelelt elvárásainknak, de felül is múlta azokat.