Zenés színház

Veréb Tamás lerántja a színészi maszkot

2017.11.16. 15:06
Ajánlom
A Budapesti Operettszínház művésze első önálló estjére készül november 16-án, amelyen a nézőknek lehetőségük lesz a szerepek mögé is belesni és közelebbről is megismerni az ifjú színészt.

Veréb Tamás 2016-ban szerzett diplomát a Miskolci Egyetem Bartók Béla Zeneművészeti Intézetében klasszikus ének szakon. Az Operettszínház színpadán népszerű musicalek jelentős szerepeit énekli estéről estére. A fiatal színész régi vágya volt egy olyan est, amelyen mindkét oldalát megmutathatja a közönségnek, és ami összefoglalja életének eddigi állomásait.

Kedvenc musicaljeiből, saját dalaiból és népszerű slágerek feldolgozásából összeállított műsora Dualitás címmel látható a Kálmán Imre Teátrumban.
Veréb Tamás

Veréb Tamás (Fotó/Forrás: Éder Vera / Budapesti Operettszínház)

„Számomra a tanulás egy újabb lépcsőfokát, valamint egy korszak lezárását és egy új kezdetét jelenti ez az est, de fontosnak tartom azért is, mert itt lehetőség nyílik arra, hogy azok a nézők – akik elsősorban a színházból ismernek – kicsit bepillanthassanak a könnyűzenész énembe” – mondja a művész, aki saját maga állította össze estjének anyagát, segítségül hívva Klajkó Szandra koreográfust.

A műsorban, ha nem is dalonként, de blokkonként váltakozik musical és könnyűzene, finoman összemosva a műfaji határokat. „Ezért is neveztük el estnek, nem koncertnek és nem előadásnak. Az egészet egy pop és musical show-ként álmodtuk meg élőzenekarral, táncosokkal.”

Simon Panna, Veréb Tamás - Az isten pénze

Simon Panna, Veréb Tamás - Az isten pénze (Fotó/Forrás: Galos Mihaly Samu / Budapesti Operettszínház)

A musical részletek mellett Veréb Tamás saját számait énekli és olyan dalokat, amik egy részét a nézők már a tévében láthattak és hallhattak tőle, de ezúttal új köntösben, újragondolt verzióban hangzanak el, és persze ott lesznek a nagy kedvencek, ahol igazi örömzenélés részese lehet majd a közönség. „Ez a legfontosabb üzenete az egész produkciónak:

bármit játszunk, öröm legyen mögötte, szeretet és boldogság nekünk és a nézőknek egyaránt.

Az est lehetőséget nyújt arra is, hogy a nézők a szerepek mögé lessenek, és kicsit közelebbről is megismerhessék a művészt. „Számomra is nagy meglepetés, hogy olyan dalokat, amiket már évek óta énekelek, a saját életemre is le tudok fordítani azáltal, hogy kiragadtuk őket az előadás közegéből, és kicsit másként nyúltunk hozzájuk. Kíváncsi vagyok, hogy akik már láttak Mozartként vagy Rómeóként, mit fognak szólni ahhoz, amikor egy-egy dalt a saját aspektusomból adok elő, nem mint a színpadi hős, hanem mint Veréb Tamás.”

Míg a musical részleteknél a táncosoknak kiemelt szerepük, szinte színészi feladataik vannak, addig a könnyűzenei részeknél nagy közös showtáncokat állított össze Klajkó Szandra, amikben Veréb Tamás is aktívan részt vesz. Az esten két vokalista és saját, session zenészekből álló négytagú zenekara (dob, billentyű és két gitár) kíséri, Tempfli Erik zenei irányítása mellett. Ehhez csatlakozik két további hangszer: egy hegedű és egy trombita.

A novemberi előadást követően decemberben négy alkalommal tűzi műsorára az Operettszínház az estet, amivel 2018 januárjában a művészek turnéra indulnak. Január 6-án Miskolcon, január 20-án pedig Szegeden tekinthetik meg az érdeklődők a Dualitás című műsort.

Programkereső

Legnépszerűbb

Vizuál

Angyallal a vállán – Hajduk Károly a Kult50-ben

Hisz benne Hajduk Károly, hogy a színész, amikor valami igazán lényegit érez meg szerepében, akkortól az a nehezen megmagyarázható „valami” kisangyalként ül a vállán, és játéka minden egyes pillanatában a fülébe sugdos. Hajduk Károly alakítását látva, minden bizonnyal ezt a segítséget is megkapta, amikor az Akik maradtak című, számtalan rangos elismerést begyűjtő film főszerepét forgatta.
Vizuál

Átadták a legjobb magyar filmelőzetesnek járó díjakat

Az idei Arany Blende a zsűri szavazatai szerint A létezés eufóriája-trailerhez került, míg a közönségdíj az Apró mesék előzeteséé lett. Mutatjuk a nyertes videókat!
Klasszikus

Arany Oroszlánt nyert a Concerto Budapest koncertfilmje Velencében

Szabó Stein Imre koncertfilmjét díjazták a Velencei TV Fesztiválon, amely májusban debütált a Mezzo TV-n. A Concerto Budapest és Gidon Kremer közös hangversenyét örökítette meg a felvétel.
Vizuál

Akár telefonról is bejárhatóak a Nyitott Műhelyek az idei Budapest Design Weeken

Online cukorvirág-készítés, környezettudatos esőkabát előállítás, vicces kerámiák vagy kézműves cipők műhelytitkai. Az idei Design Hét félig a netre költözött, így a nyitott műhelyekbe akár otthonról is bepillanthatunk! Mutatjuk, hogyan!
Színház

Kiosztották a MOST FESZT díjait

A legjobb monodrámát, stúdiószínházi előadást és a legjobb alakítást ismerte el a zsűri, de a közönségzsűri is osztott ki díjat.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház gyász

Elhunyt Christiane Eda-Pierre neves francia operaénekesnő

A karibi Martinique szigetén született nő egyike volt az első fekete operacsillagoknak Franciaországban.
Zenés színház hír

A New York-i Metropolitan Operaház lemondta az egész szezont

Közel 140 éves történelmében először lemondta egész szezonját a New York-i Metropolitan Operaház (Met), amely csak jövő szeptemberben nyitja meg ismét kapuit a közönség előtt.
Zenés színház interjú

„Káros az elitizmus” – interjú Philipp Györggyel

Philipp György a zenés színházi élet megkerülhetetlen kakukktojása. Formabontó és gondolatokat provokáló előadásaival a partvonalról céloz a dolgok közepébe. Karmester, énekes és rendező. Októberben az Artus társulattal készült Minden (is) című produkciójához zeneszerzőként járult hozzá.
Zenés színház interjú

„Szeretem az életem úgy, ahogy van”

Mozgalmasan kezdődik az évad Jónás Andrea számára. Próbál a Furcsa pár női változatásban és mindemellett önálló esttel készül. Október 3-án várja a közönséget Élek! címmel a Gaál Erzsébet Stúdióban.
Zenés színház hír

Tapssal tüntettek a nem biztonságos körülmények ellen a madridi operaházban

A Teatro Real közönsége úgy vélte, túl közel ültették őket egymáshoz, tapssal jelezték elégedetlenségüket. Addig-addig, hogy az előadást el sem lehetett kezdeni.