Zenés színház

Veréb Tamás lerántja a színészi maszkot

2017.11.16. 15:06
Ajánlom
A Budapesti Operettszínház művésze első önálló estjére készül november 16-án, amelyen a nézőknek lehetőségük lesz a szerepek mögé is belesni és közelebbről is megismerni az ifjú színészt.

Veréb Tamás 2016-ban szerzett diplomát a Miskolci Egyetem Bartók Béla Zeneművészeti Intézetében klasszikus ének szakon. Az Operettszínház színpadán népszerű musicalek jelentős szerepeit énekli estéről estére. A fiatal színész régi vágya volt egy olyan est, amelyen mindkét oldalát megmutathatja a közönségnek, és ami összefoglalja életének eddigi állomásait.

Kedvenc musicaljeiből, saját dalaiból és népszerű slágerek feldolgozásából összeállított műsora Dualitás címmel látható a Kálmán Imre Teátrumban.
Veréb Tamás

Veréb Tamás (Fotó/Forrás: Éder Vera / Budapesti Operettszínház)

„Számomra a tanulás egy újabb lépcsőfokát, valamint egy korszak lezárását és egy új kezdetét jelenti ez az est, de fontosnak tartom azért is, mert itt lehetőség nyílik arra, hogy azok a nézők – akik elsősorban a színházból ismernek – kicsit bepillanthassanak a könnyűzenész énembe” – mondja a művész, aki saját maga állította össze estjének anyagát, segítségül hívva Klajkó Szandra koreográfust.

A műsorban, ha nem is dalonként, de blokkonként váltakozik musical és könnyűzene, finoman összemosva a műfaji határokat. „Ezért is neveztük el estnek, nem koncertnek és nem előadásnak. Az egészet egy pop és musical show-ként álmodtuk meg élőzenekarral, táncosokkal.”

Simon Panna, Veréb Tamás - Az isten pénze

Simon Panna, Veréb Tamás - Az isten pénze (Fotó/Forrás: Galos Mihaly Samu / Budapesti Operettszínház)

A musical részletek mellett Veréb Tamás saját számait énekli és olyan dalokat, amik egy részét a nézők már a tévében láthattak és hallhattak tőle, de ezúttal új köntösben, újragondolt verzióban hangzanak el, és persze ott lesznek a nagy kedvencek, ahol igazi örömzenélés részese lehet majd a közönség. „Ez a legfontosabb üzenete az egész produkciónak:

bármit játszunk, öröm legyen mögötte, szeretet és boldogság nekünk és a nézőknek egyaránt.

Az est lehetőséget nyújt arra is, hogy a nézők a szerepek mögé lessenek, és kicsit közelebbről is megismerhessék a művészt. „Számomra is nagy meglepetés, hogy olyan dalokat, amiket már évek óta énekelek, a saját életemre is le tudok fordítani azáltal, hogy kiragadtuk őket az előadás közegéből, és kicsit másként nyúltunk hozzájuk. Kíváncsi vagyok, hogy akik már láttak Mozartként vagy Rómeóként, mit fognak szólni ahhoz, amikor egy-egy dalt a saját aspektusomból adok elő, nem mint a színpadi hős, hanem mint Veréb Tamás.”

Míg a musical részleteknél a táncosoknak kiemelt szerepük, szinte színészi feladataik vannak, addig a könnyűzenei részeknél nagy közös showtáncokat állított össze Klajkó Szandra, amikben Veréb Tamás is aktívan részt vesz. Az esten két vokalista és saját, session zenészekből álló négytagú zenekara (dob, billentyű és két gitár) kíséri, Tempfli Erik zenei irányítása mellett. Ehhez csatlakozik két további hangszer: egy hegedű és egy trombita.

A novemberi előadást követően decemberben négy alkalommal tűzi műsorára az Operettszínház az estet, amivel 2018 januárjában a művészek turnéra indulnak. Január 6-án Miskolcon, január 20-án pedig Szegeden tekinthetik meg az érdeklődők a Dualitás című műsort.

Programkereső

Legolvasottabb

Színház

Nincs lezárva – kritika Az ember tragédiája 2.0-ról

Ilyet még nem láttunk. Éva a Titanic első tisztjével, Ádám a nagyváradi gettóban, Lucifer a spanyol kommunista párt főtitkáraként. Aztán mindhárman fennakadnak egy csendes-óceáni szemétszigeten. Négy kortárs író variációja Az ember tragédiájára.
Klasszikus

Elhunyt Wilheim András zenetörténész

Január 20-án, hetvenhárom éves korában elhunyt Wilheim András, a 20. századi zene szakértője – tette közzé a Editio Musica Budapest.
Klasszikus

„A csúcsbarokk leginkább félreismert zeneszerzője” – Beszélgetés Vashegyi Györggyel

Egy elfeledett alkotó, aki a legnagyobb mesterekkel lehet egyenrangú, évszázadokon keresztül előadatlanul szunnyadó remekművek, melyek a közismert alkotásokat is új megvilágításba helyezhetik – Vashegyi Györggyel a Cziffra100 keretében tartott, január 26-i koncert kapcsán beszélgettünk.
Vizuál

Síbalesetben elhunyt Gaspard Ulliel francia színész

A 37 éves művész az Alpokban szenvedett súlyos balesetet síelés közben, adta hírül a telex.hu az AFP értesüléseire hivatkozva.
Vizuál

„A traumatizált ember nem tud meggyőző lenni” – új magyar film az erőszak hatásáról

Aktuális és fontos kérdéseket feszeget Lőrincz Nándor és Nagy Bálint első játékfilmje, a Legjobb tudomásom szerint. Az év vége meglepetésfilmje a szexuális bántalmazás hatásait állítja középpontba – rendhagyó módon nem az áldozat, hanem annak férje szemszögéből. Interjú az alkotókkal.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Zenés színház hír

A rokokó erotikája – Veszedelmes viszonyok a Budapesti Operettszínházban

Ősbemutatóra készül január 28-án és 29-én a Budapesti Operettszínház: a Choderlos de Laclos regénye nyomán készülő Veszedelmes viszonyok Kovács Adrián zenéjével és Kiss Csaba rendezésében kerül színre.
Zenés színház gyász

59 éves korában elhunyt Rafael Rojas tenor

A mexikói operaénekes több évadon át a Stefano Poda-féle Otellóban énekelt címszerepet a Magyar Állami Operaházban, ezt megelőzően pedig a Simándy100 gálát mentette meg a beugrásával Jonas Kaufmann helyett. Halálhírét az Opera közölte.
Zenés színház ajánló

Egy halálraítélt utolsó percei – Újra műsoron Jake Heggie operája, a Ments meg, Uram!

Mindössze egyetlen élő előadást ért meg a járványhelyzet miatt az Opera tavalyi kortárs bemutatója. Január 21-től ismét a közönség elé kerül Jake Heggie-nek az azonos című film története alapján készült operája, a Ments meg, Uram!
Zenés színház interjú

„Akkor is mosolyogni kell, amikor valami fáj” – interjú Széles Flórával

A mosoly országa Mi hercegnője után Széles Flóra egy kultikus mű, a Veszedelmes viszonyok Tourvelnéjeként debütál a Budapesti Operettszínházban. A zenedráma ősbemutatóként kerül színre a teátrumban, a két előadás közti párhuzamokról, szerelemről és az új bemutató különleges technikai megoldásairól beszélgettünk.
Zenés színház gyász

71 évesen elhunyt Maria Ewing operaénekes

1997-ben vonult vissza a színpadtól, de önálló esteken később is fellépet. Január 9-én, 71 éves korában hunyt el detroiti otthonában – számolt be róla a BBC.