Zenés színház

Visszavonta igazgatói pályázatát Kerényi Miklós Gábor

2018.09.11. 17:10
Ajánlom
A Budapesti Operettszínház korábbi művészeti vezetője a társulat keddi, rendkívüli ülésén jelentette be döntését, ahol a társulat az ülés végén a jelenlegi igazgatónak szavazott bizalmat. FRISSÍTVE!

A Budapesti Operettszínház dolgozói ma rendkívüli társulati ülésen hallgatták meg az igazgatói posztra pályázó négy jelölt elképzeléseit, majd anonim szavazással döntötték el, kit támogasson a legtöbb tagot számláló szakszervezet és a Közalkalmazotti Tanács a pályázatokat elbíráló szakmai bizottságban.

A szavazás végeredménye:

Összesen 423 fő szavazott

Lőrinczy György 226 szavazat (53,4%)

Szente Vajk 148 szavazat (34,9%)

Kiss B. Atilla 39 szavazat (9,2%)

érvénytelen 10 szavazat (2,3%)

operett-121527.jpg

Szente Vajk, Lőrinczy György, Kerényi Miklós Gábor és Kiss B. Atilla

Kerényi Miklós Gábor egy nappal a Budapesti Operettszínház vezetésére kiírt pályázat határideje előtt, közösségi oldalán jelentette be, hogy megpályázza a főigazgatói széket. A szeptember 11-én megtartott rendkívüli társulati ülésen felszólalása után bejelentette: visszavonja pályázatát.

Peller Károly, a színház Közalkalmazotti Tanácsának elnöke a Fideliónak elmondta, a pályázóknak fejenként tizenöt perc állt a rendelkezésére elképzeléseik ismertetésére, amit mindannyian ki is használtak. A színművész megjegyezte, a társulaton belül hetek óta az igazgatóválasztás a legfőbb téma. „Mindenkit ez izgat, mindenki erről szeretne beszélni – nagyon sokan nem mernek erről beszélni. Talán ez most egy kicsit megnyugtató a társulat számára. Természetesen ez még csak a mi véleményünk, még a szakmai bizottságnak is lesz véleménye, és a végső döntést természetesen a fenntartó hozza meg.”

Nagy volt a tét

A társulat támogatását elnyerő jelenlegi főigazgató korábban úgy nyilatkozott, amennyiben a szavazáson nem ő kapja a legtöbb szavazatot, úgy visszavonja pályázatát. Erre tehát nem kerül sor, miután a színház dolgozóinak több mint fele rá voksolt. Lőrinczy György korábban a Fidelión hozta nyilvánosságra pályázatát, amelyben tizenkét pontban foglalta össze legfontosabb céljait, köztük a repertoár további gazdagítását és színesítését, új magyar előadások létrehozását, a zenei színvonal további emelése, színházi nevelési program elindítását és új nézői csoportok megszólítását.

A második legtöbb szavazatot kapott Szente Vajk korábban úgy nyilatkozott lapunknak, régóta érlelődött benne a gondolat, hogy amennyiben alkalma adódna egy társulat vezetésére, éljen a lehetőséggel. „(…) mivel a közeljövőben lejár az Operettszínház főigazgatójának a mandátuma, és ez az a terület, a zenés színház, amiben magam is működöm, ezért úgy éreztem, ha valóban hű akarok lenni magamhoz és a csapatomhoz, akkor megpróbálom megragadni ezt a lehetőséget és megpályázom a színház vezetését.”

Pályázata főbb pontjait az alábbi videóban ismerteti:

Nagy örömömre sokakat érdekelt a Budapesti Operettszínház főigazgatói posztjára beadott pályázatom, ezért arra gondoltam, hogy rendhagyó módon összefoglalom terveimet, célkitűzéseimet.

Posted by Szente Vajk on Monday, September 10, 2018

FRISSÍTÉS!

Sikerült elérnünk Kerényi Miklós Gábort, aki az alábbi interjúban avatta be lapunkat döntése okaiba:

Miért döntött úgy, hogy visszavonja a pályázatát?

Tudtam, hogy a pályázás révén lehetőségem lesz találkozni a társulattal, amire a főigazgató úr nem adott lehetőséget tavaly november óta.

Úgy gondoltam, hogy egy ilyen alkalom tökéletesen alkalmas lehet arra, hogy elbúcsúzzak a társulattól.

Ezenfelül fontosnak éreztem, hogy felhívjam a figyelmet, hogy Lőrinczy György pályázata tulajdonképpen a művészeti vezető fölöslegességét próbálja igazolni. Ő egy olyan vezetést képzel, amelyben a művészi kérdések fölött éppúgy saját maga diszponál, mint a szervezési kérdésekben. Létrehozott egy művészeti tanácsot, akiknek egy része szervezetileg nem kötődik a színházhoz. Így csak tanácsokat adhatnak, a végső döntés azonban mindig Lőrinczy György kezében van, akinek egyébként erre semmilyen művészi hitele, művész-tanulmányi felhatalmazása nincs. Egy ilyen, nagy, kéttagozatú színház vezetése nem valósulhat meg művészi koncepció és saját arculat nélkül, a sokszínűség hangsúlyozása nem elég. De, azért a búcsú és a találkozás szertartásos lehetősége volt számomra a legfontosabb, hiszen igazából nem vágyom arra a hatalomra, hogy újra az igazgató legyek. Rendezni és tanítani szeretnék, és végre normális életet élni.

Ezek szerint már a pályázat benyújtásakor eldöntötte, hogy vissza fogja vonni azt, miután kiállhatott a társulat elé?

Az alapcélom nem ez volt, de menet közben nyilvánvalóan a fogadtatástól függően terveztem dönteni arról, hogyan folytatom tovább. Benne volt a pakliban az, hogy előbb vagy utóbb visszavonom a pályázatot, de annak is megvolt a lehetősége, hogy végigviszem. Most úgy éreztem, itt az ideje.

Miről beszélt a társulat előtt és milyennek érezte a fogadtatást?

Melegnek éreztem a fogadtatást, nagy tapsot kaptam a beszédem végén, ami azt jelezte, hogy sikerült őszintén és személyesen szólnom a társulathoz. Elmondtam, hogy nagyon sajnálom, ha bárkiben feszültség maradt volna, és bármit megtennék, hogy ezt feloldjam. Azért imádkozom, hogy a velem kapcsolatos helyzet véget érjen, és újra normálisan, hitellel nézhessünk egymás szemébe.

Mi a véleménye a szavazás eredményéről?

550-600 fő a társulat szavazóképes része. Ebből 424-en jöttek el szavazni – ez nem kiemelkedő szám, és bizonyos fokú érdektelenséget jelez. Ráadásul ebből csak 53 százalékot megszerezni egy regnáló, népszerűséget hirdető igazgatónak, ez bizony rossz aránynak tűnik. Lőrinczy Györgynek szerintem le kell vonnia a konzekvenciát, elképzelései távol állnak a társulat átütő egyetértésétől.

A versenyben maradt pályázatokról, a szakmai bizottság véleményének kézhezvételétől számított harminc napon belül Kásler Miklós, az Emmi minisztere hoz döntést. A pályázat eredménytelensége esetén a döntéstől számított hatvan napon belül új kiírást tesznek közzé.

Programkereső

Legnépszerűbb

Zenés színház

Itt hallgathatja meg Kurtág György operáját élőben

Ma este mutatják be Kurtág György első operáját a milánói Scalában. Az előadást az olasz közrádió és a Bartók Rádió élőben közvetíti, az interneten ön is meghallgathatja!
Vizuál

Ön mit szól a legújabb budapesti Sisi-szoborhoz?

Új, egész alakos szobrot kapott Sisi, azaz Erzsébet királyné a Madách téren, ám felmerül néhány kérdés az alkotással kapcsolatban.
Klasszikus

Nyolc percen át ünnepelték Kurtág operáját, a zeneszerző rádión hallgatta az előadást

Nyolc percig tapsolta Kurtág György első operájának ősbemutatóját a Scala milánói operaház közönsége csütörtök este - számolt be a Corriere della Sera olasz napilap a többnyire szakmai közönség előtt tartott előadásról.
Klasszikus

Klasszikus zenei minikoncertek nyolc budapesti szórakozóhelyen

Szombaton késő délutántól éjfélig A zene éjszakája - csak klasszikusan címmel ünneplik Pest, Buda és Óbuda egyesülését.
Könyv

A nő, aki beleszületett az irodalomba, és azóta is benne él – Szabó T. Anna

Első novelláskötetét, a Töréstesztet egyfajta katalizátornak szánta, hogy begyújtson valamit, akkor is, ha fáj, hiszen nem lehet megúszni. Szabó T. Anna Kult50-ben megjelent portréja.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Zenés színház ajánló

Egy operettlegenda a József Attila Színház színpadán

Három emblematikus operettet jegyez a magyar színháztörténet: a Csárdáskirálynőt, a Mágnás Miskát illetve a Csókos asszonyt. Utóbbi Szilágyi László és Zerkovitz Béla örökbecsű műve, ami második éve fut a József Attila Színházban.
Zenés színház opera

Itt hallgathatja meg Kurtág György operáját élőben

Ma este mutatják be Kurtág György első operáját a milánói Scalában. Az előadást az olasz közrádió és a Bartók Rádió élőben közvetíti, az interneten ön is meghallgathatja!
Zenés színház opera

Vajda Gergely Kékszakállút vezényel Palermóban

Schönberg A sors keze című egyfelvonásosát és Bartók Béla Kékszakállúját játssza a palermói Teatro Massimo. Utóbbinak két főszereplője Bretz Gábor és Schöck Atala.
Zenés színház rossini

A pesarói hattyú

Százötven éve, 1868. november 13-án halt meg Gioachino Antonio Rossini, az olasz opera egyik legnépszerűbb mestere. Híres ínyenc is volt, nevét étel-kompozíciói is őrzik.
Zenés színház new york

Először csendült fel az Egyesült Államokban a Bánk bán

Tizenötezer néző volt kíváncsi a magyar kultúrát népszerűsítő, vasárnap zárult kéthetes rendezvénysorozat előadásaira New Yorkban.