Zenés színház

Visszavonta igazgatói pályázatát Kerényi Miklós Gábor

2018.09.11. 17:10
Ajánlom
A Budapesti Operettszínház korábbi művészeti vezetője a társulat keddi, rendkívüli ülésén jelentette be döntését, ahol a társulat az ülés végén a jelenlegi igazgatónak szavazott bizalmat. FRISSÍTVE!

A Budapesti Operettszínház dolgozói ma rendkívüli társulati ülésen hallgatták meg az igazgatói posztra pályázó négy jelölt elképzeléseit, majd anonim szavazással döntötték el, kit támogasson a legtöbb tagot számláló szakszervezet és a Közalkalmazotti Tanács a pályázatokat elbíráló szakmai bizottságban.

A szavazás végeredménye:

Összesen 423 fő szavazott

Lőrinczy György 226 szavazat (53,4%)

Szente Vajk 148 szavazat (34,9%)

Kiss B. Atilla 39 szavazat (9,2%)

érvénytelen 10 szavazat (2,3%)

operett-121527.jpg

Szente Vajk, Lőrinczy György, Kerényi Miklós Gábor és Kiss B. Atilla

Kerényi Miklós Gábor egy nappal a Budapesti Operettszínház vezetésére kiírt pályázat határideje előtt, közösségi oldalán jelentette be, hogy megpályázza a főigazgatói széket. A szeptember 11-én megtartott rendkívüli társulati ülésen felszólalása után bejelentette: visszavonja pályázatát.

Peller Károly, a színház Közalkalmazotti Tanácsának elnöke a Fideliónak elmondta, a pályázóknak fejenként tizenöt perc állt a rendelkezésére elképzeléseik ismertetésére, amit mindannyian ki is használtak. A színművész megjegyezte, a társulaton belül hetek óta az igazgatóválasztás a legfőbb téma. „Mindenkit ez izgat, mindenki erről szeretne beszélni – nagyon sokan nem mernek erről beszélni. Talán ez most egy kicsit megnyugtató a társulat számára. Természetesen ez még csak a mi véleményünk, még a szakmai bizottságnak is lesz véleménye, és a végső döntést természetesen a fenntartó hozza meg.”

Nagy volt a tét

A társulat támogatását elnyerő jelenlegi főigazgató korábban úgy nyilatkozott, amennyiben a szavazáson nem ő kapja a legtöbb szavazatot, úgy visszavonja pályázatát. Erre tehát nem kerül sor, miután a színház dolgozóinak több mint fele rá voksolt. Lőrinczy György korábban a Fidelión hozta nyilvánosságra pályázatát, amelyben tizenkét pontban foglalta össze legfontosabb céljait, köztük a repertoár további gazdagítását és színesítését, új magyar előadások létrehozását, a zenei színvonal további emelése, színházi nevelési program elindítását és új nézői csoportok megszólítását.

A második legtöbb szavazatot kapott Szente Vajk korábban úgy nyilatkozott lapunknak, régóta érlelődött benne a gondolat, hogy amennyiben alkalma adódna egy társulat vezetésére, éljen a lehetőséggel. „(…) mivel a közeljövőben lejár az Operettszínház főigazgatójának a mandátuma, és ez az a terület, a zenés színház, amiben magam is működöm, ezért úgy éreztem, ha valóban hű akarok lenni magamhoz és a csapatomhoz, akkor megpróbálom megragadni ezt a lehetőséget és megpályázom a színház vezetését.”

Pályázata főbb pontjait az alábbi videóban ismerteti:

Nagy örömömre sokakat érdekelt a Budapesti Operettszínház főigazgatói posztjára beadott pályázatom, ezért arra gondoltam, hogy rendhagyó módon összefoglalom terveimet, célkitűzéseimet.

Posted by Szente Vajk on Monday, September 10, 2018

FRISSÍTÉS!

Sikerült elérnünk Kerényi Miklós Gábort, aki az alábbi interjúban avatta be lapunkat döntése okaiba:

Miért döntött úgy, hogy visszavonja a pályázatát?

Tudtam, hogy a pályázás révén lehetőségem lesz találkozni a társulattal, amire a főigazgató úr nem adott lehetőséget tavaly november óta.

Úgy gondoltam, hogy egy ilyen alkalom tökéletesen alkalmas lehet arra, hogy elbúcsúzzak a társulattól.

Ezenfelül fontosnak éreztem, hogy felhívjam a figyelmet, hogy Lőrinczy György pályázata tulajdonképpen a művészeti vezető fölöslegességét próbálja igazolni. Ő egy olyan vezetést képzel, amelyben a művészi kérdések fölött éppúgy saját maga diszponál, mint a szervezési kérdésekben. Létrehozott egy művészeti tanácsot, akiknek egy része szervezetileg nem kötődik a színházhoz. Így csak tanácsokat adhatnak, a végső döntés azonban mindig Lőrinczy György kezében van, akinek egyébként erre semmilyen művészi hitele, művész-tanulmányi felhatalmazása nincs. Egy ilyen, nagy, kéttagozatú színház vezetése nem valósulhat meg művészi koncepció és saját arculat nélkül, a sokszínűség hangsúlyozása nem elég. De, azért a búcsú és a találkozás szertartásos lehetősége volt számomra a legfontosabb, hiszen igazából nem vágyom arra a hatalomra, hogy újra az igazgató legyek. Rendezni és tanítani szeretnék, és végre normális életet élni.

Ezek szerint már a pályázat benyújtásakor eldöntötte, hogy vissza fogja vonni azt, miután kiállhatott a társulat elé?

Az alapcélom nem ez volt, de menet közben nyilvánvalóan a fogadtatástól függően terveztem dönteni arról, hogyan folytatom tovább. Benne volt a pakliban az, hogy előbb vagy utóbb visszavonom a pályázatot, de annak is megvolt a lehetősége, hogy végigviszem. Most úgy éreztem, itt az ideje.

Miről beszélt a társulat előtt és milyennek érezte a fogadtatást?

Melegnek éreztem a fogadtatást, nagy tapsot kaptam a beszédem végén, ami azt jelezte, hogy sikerült őszintén és személyesen szólnom a társulathoz. Elmondtam, hogy nagyon sajnálom, ha bárkiben feszültség maradt volna, és bármit megtennék, hogy ezt feloldjam. Azért imádkozom, hogy a velem kapcsolatos helyzet véget érjen, és újra normálisan, hitellel nézhessünk egymás szemébe.

Mi a véleménye a szavazás eredményéről?

550-600 fő a társulat szavazóképes része. Ebből 424-en jöttek el szavazni – ez nem kiemelkedő szám, és bizonyos fokú érdektelenséget jelez. Ráadásul ebből csak 53 százalékot megszerezni egy regnáló, népszerűséget hirdető igazgatónak, ez bizony rossz aránynak tűnik. Lőrinczy Györgynek szerintem le kell vonnia a konzekvenciát, elképzelései távol állnak a társulat átütő egyetértésétől.

A versenyben maradt pályázatokról, a szakmai bizottság véleményének kézhezvételétől számított harminc napon belül Kásler Miklós, az Emmi minisztere hoz döntést. A pályázat eredménytelensége esetén a döntéstől számított hatvan napon belül új kiírást tesznek közzé.

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Szereted a klasszikus zenét? Akkor olvasd el ezeket a regényeket!

Az üveggyöngyjáték, Felhőatlasz, Doktor Faustus. Összegyűjtöttünk néhány alkotást a világirodalomból, amelyek zenéről, zenészekről szólnak.
Zenés színház

Új megoldást dolgozott ki a Met közönsége elvesztésének megállítására

Történetében először újfajta műsorrenddel várja közönséget a több mint százéves New York-i Metropolitan Opera a 2019-2020-as évadtól kezdődően.
Vizuál

Itthon és külföldön is megosztja a kritikusokat a Napszállta

A látványvilágtól mindenki el van ájulva, ám Nemes Jeles László legújabb filmjének forgatókönyvét sokan kritizálják. Egyben minden írás egyetért: a Napszállta nehéz, bonyolult film.
Klasszikus

Vásáry Tamást 85 szál rózsával köszöntötték a Zeneakadémián

Az ünnepi eseményen a 85 éves zongoraművész az idén 75 éves Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara évadnyitó koncertjét dirigálta.
Zenés színház

Nézze meg, hogy lepték meg Anna Nyetrebkót a Met-ben!

Ön emlékszik rá, hogy az Aida melyik jelenetében hangzik el a Boldog szülinapot? Először Anna Nyetrebkónak sem derengett.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Zenés színház

A fiatalok két euróért vásárolhatnak jegyet a milánói Scala előadásaira

Huszonöt év alatti fiatalok 2 euróért (650 forintért) vásárolhatnak jegyet a decemberrel kezdődő új évadban a milánói Scala egyes előadásaira - jelentette be Alberto Bonisoli olasz kulturális miniszter, miután találkozott kedden a világhírű operaház főigazgatójával, Alexander Pereirával.
Zenés színház videó

Nézze meg, hogy lepték meg Anna Nyetrebkót a Met-ben!

Ön emlékszik rá, hogy az Aida melyik jelenetében hangzik el a Boldog szülinapot? Először Anna Nyetrebkónak sem derengett.
Zenés színház ajánló

Pesti Broadway: Zenés fesztivállal vár az Operettszínház

Az elmúlt évekhez hasonlóan a Budapesti Operettszínház idén is megrendezi a Pesti Broadway Fesztivált szeptember 21-én és 22-én a színház előtt, ahol a műsor mellett dedikálással és akciókkal is várják az érdeklődőket.
Zenés színház hír

Új megoldást dolgozott ki a Met közönsége elvesztésének megállítására

Történetében először újfajta műsorrenddel várja közönséget a több mint százéves New York-i Metropolitan Opera a 2019-2020-as évadtól kezdődően.
Zenés színház Film

Saját szavaival elevenedik meg Maria Callas élete egy új dokumentumfilmben

November 2-án vetítik először az Egyesült Államokban azt a dokumentumfilmet, amely a 20. század rajongott dívájának történetét a saját szavaival meséli el.