Zenés színház

Vörös Szilvia a döntőben

2014.09.19. 10:26
Ajánlom
Tizenegy énekes, köztük egy magyar jutott be az I. Nemzetközi Marton Éva Énekverseny szeptember 20-ai döntőjébe.

A döntőben Vörös Szilvia mellett, három orosz versenyző: Vlada Borovko, Krisztyina Metyelica és Szvetlana Zlobina, két ukrán induló, Danilo Matvijenko és Tetyana Zsuravel, valamint a román Alexandru Aghenie, a lengyel Marcelina Beucher, a dán Signe Ravn Heiberg, a hongkongi Csen Csen és a kínai Jang Luo énekel majd. Az utolsó fordulóban minden énekes három szabadon választott áriát ad elő a Medveczky Ádám vezényelte MÁV Szimfonikusok kíséretével a Zeneakadémia nagytermében. Az áriákat a barokktól egészen a 20. századig terjedő, széles repertoárból választhatták ki. A zsűri a döntő végén eredményt hirdet, és a díjakat is ekkor adják át. A versenyt szeptember 21-én este gálahangverseny zárja a Magyar Állami Operaházban a díjazottak fellépésével.

A huszonegy énekes, köztük négy magyar részvételével tartott középdöntőre szeptember 18-án délután és este, két fordulóban került sor a Zeneakadémia Solti-termében, ahol az énekeseknek két operarészletet kellett előadniuk zongorakíséret mellett. Az I. Nemzetközi Marton Éva Énekverseny a Zeneakadémia első saját rendezésű nagyszabású nemzetközi zenei versenye. Az indulók közül a legtöbben Ukrajnából, Oroszországból, Romániából, Lengyelországból és a Távol-Keletről (Dél-Korea, Kína és Japán) érkeztek, de jelentkeztek Nyugat-Európából (Svájc, Dánia, Belgium, Nagy-Britannia, Portugália, Spanyolország, Franciaország, Olaszország), valamint Argentínából és a Fülöp-szigetekről is.

Programkereső

Legnépszerűbb

Könyv

Tóth Krisztina és Az arany ember: Hogyan jutottunk idáig?

Be akarja tiltani Jókait? Ki a felelős azért, hogy most mindenki irodalom kapcsán „anyázik” az interneten? Megválaszolunk mindent, amit tudni akar, de eddig nem mert megkérdezni Tóth Krisztina és a Jókai-rajongók összecsapásáról.
Vizuál

Lenyűgöző és groteszk életképeken elevenedik meg a szocializmus Budapestje

Ezernyolcszáz fotó került fel a Fortepan archívumába, amiket Kereki Sándor fotós, újságíró készített a hatvan-hetvenes években. Nézze meg galériánkat!
Vizuál

Stork Natasa: „Eddig három olyan nemzetközi díjat kaptam, amit postán küldtek el”

Szerdán kezdetét vette a 71. Berlinale a European Shooting Stars 2021 Kick Off rendezvénnyel, amely azzal a céllal jött létre, hogy bemutassa az adott év legtehetségesebb fiatal színészeit és színésznőit a filmvilág nagyjainak. Köztük van Stork Natasa is, aki budapesti otthonában ülve fogadja három napot át a világsajtót és a legnevesebb casting ügynökségeket.
Színház

Az Alkotmánybíróság elé kerül az SZFE modellváltásának ügye

A Fővárosi Törvényszék az SZFE modellváltását előkészítő törvény semmissé tételét indítványozza az Alkotmánybíróság előtt. Erről az SZFE HÖK tájékoztatta a nyilvánosságot péntek este.
Vizuál

KÉP-regény: Pokoljárás

A Fidelio sorozatában hétről-hétre új fotóját – és annak történetét – osztja meg velünk a Morphoblog szerzője, morpho, azaz Hegedűs Ákos. Ezúttal a fia gimnáziumi intőjéről és Dante 27 bűnéről mesél.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház hír

Az autósmozik mintájára autósszínházat terveznek Manchesterben

Musical koncertekkel indulna a nyári színházi szezon Manchesterben, ahol mindenki élőben, de biztonságban, a saját autójában ülve élvezhetné az előadásokat.
Zenés színház ajánló

Börtöndráma az Operaházban

A megrázó erejű Ments meg, Uram! (Dead Man Walking) című Jake Heggie-operával folytatódik az Opera Otthonra fizetős streamsorozata. Az Almási-Tóth András rendezte produkció szombaton Meláth Andrea és Sólyom-Nagy Máté főszereplésével látható.
Zenés színház magazin

Óda a magyarokhoz – 240 éve mutatták be Joseph Haydn A hűség jutalma című operáját

1779-ben leégett a fertődi Esterházy kastélyhoz tartozó színház. E sajnálatos esemény nyomán azonban egy igazán különleges zenemű született: Haydn új nagyoperája, A hűség jutalma csendült fel először az újranyitott teátrumban.
Zenés színház interjú

„Az egyetemes Bóni-életérzést kerestem” – interjú Erdős Attilával

Erdős Attila operaénekesi feladatai mellett a Budapesti Operettszínházban táncoskomikusként is bemutatkozhatott, a Kékszakáll Popolanija után többek között a Vidnyánszky Attila rendezte Csárdáskirálynő Bónijaként láthatta őt a közönség. Az indulásról, zenei kalandozásokról és az operett műfajának sokszínűségéről beszélgettünk.
Zenés színház hír

Először neveztek ki női zeneigazgatót Szentpétervár történelmi színházában

A szentpétervári Mihajlovszkij Színház zeneigazgatója lett Alevtina Ioffe, aki több rangos német színházban is bemutatkozott már. Ilyen magas pozíciót még nem kapott női dirigens Oroszországban.