Herczeg Tamás, a fesztivál igazgatója elmondta, minden évben helyet kap egy opera-előadás a Szegedi Szabadtéri Játékok programjában, mert azt szeretnék, hogy a műfaj ne csak az operarajongókhoz érjen el – és az előadások legyenek izgalmasak és érdekesek. Idén fordul elő először azonban, hogy egy Wagner-művet állítanak színpadra. Az eddig években Gershwin, Kodály és Verdi volt soron.
Törekedtek arra, hogy a közönség ezekben a produkciókban a világszínvonalhoz tartozó magyar énekeseket láthasson és hallhasson. A Szabó Máté rendezte darabban így visszatér a Dóm térre Rálik Szilvia és Wiedemann Bernadett, a népszerű szegedi művészek közül László Boldizsár, valamint Altorjay Tamás, a főszerepet pedig Kálmándy Mihály alakítja - mondta a színházi szakember.
Paul Potts a Britain's Got Talent című tehetségkutató műsorban tűnt fel 2007-ben. A verseny megnyerése után stúdiólemezeket készített, világszerte koncertpódiumokon énekelt, operában azonban még soha nem állt színpadra.
A művész elárulta, hogy a szegedi fellépés ötletével Cselényi Péter impresszárió kereste meg, hivatalos közösségi oldalára - melyet saját maga kezel - küldött egy üzenetet. A kérést továbbította menedzsmentjének, amely kissé szkeptikus volt az ötlettel kapcsolatban, neki azonban felkeltette az érdeklődését a szerep, amely lehetőséget biztosít arra, hogy fejlődjön, kipróbálja magát.
Paul Potts elmondta, énekesként az olasz szerzők műveit érzi magához közel, A bolygó hollandi zeneileg nincs ezektől annyira távol, hogy ez nehézséget okozzon, sokkal komolyabb kihívás a német nyelvű szöveg, különösen a tempóváltások.
Paul Potts: „Az előadóművészet izgalmas és rémisztő”
A világhírű énekes lesz a Kormányos a Szabadtéri Játékok 2016-os nyitóprodukciójában, A bolygó hollandiban, ami július 1-jén és 2-án látható Szegeden. A Britain’s Got Talent első győztesével készült interjúból kiderül, miért rajong Wagnerért, és az is, hogy mi volt élete első operaélménye.
Az énekes nagyszerűnek tartja Szabó Máté rendezői koncepcióját, amely sci-fi környezetbe, a bolygóközi térbe helyezte el a történetet. A művész szerint komoly feladat betölteni a fesztivál hatalmas színpadát, a rendezőnek sikerült ez, és ezután már az énekesek feladata, hogy bejátsszák a teret.