Hella

Radamesz a karmesteri pulpitusnál

2008.04.04. 00:00

Programkereső

Nem áprilisi tréfa az, ami a Pittsburgh-i Operában történt a hónap első napjának Aida-előadása közben.
fe565fef-146b-4fdf-8feb-c7ea3eb89703

A harmadik felvonásban Vlagyimir Kuzmenko betegség miatt már nem tudott színpadra lépni, ezért a karmester, Antony Walker pálcával a kezében, énekelve mentette meg az estét. A temetési jelenetben a címszereplő Sümegi Eszternek így két partnere is volt: a hangjahagyott Kuzmenko és a zenekari árokból mikrofonba éneklő pittsburgh-i zeneigazgató.

A tenor betegsége már az előadás előtti napon kiderült, ám a beugró Eduardo Villa repülőgépe túl sokat késett, így nem volt más lehetőség, mint Kuzmenkóval elkezdeni, és bizakodni. Walker egyébként énekesként is rendelkezik koncerttapasztalattal, és a zenekari próbák közben gyakran végigénekli a teljes operát, ugyanis szerinte ezáltal jobban begyakorolhatók a zeneművek és a zenészek mélyebben elsajátítják is jobban megismeri az operákat, vezényelve még soha nem adott koncertet. "Vezényelni és énekelni alapvetően egymással ellentétes dolog: a vezénylés a felsőtestet mozgatja meg, és ez megnehezíti a légzést" - mondta Walker, aki bár örömét lelte a kihívásban, mégsem ajánlaná másoknak kipróbálásra.